Gravidyoga

Gravidpaket

 

Ett rabatterat paket med privat gravidmassage, privat gravidyoga och förlossningsförberedande yoga,

i Stigtomta

 

Läs mer här!

 

Lokaler

Stigtomta -

Loftet,

Skolvägen 10

 

Sys -

Satyananda Yogacenter,

Torsgatan 33

 

"Att gå på gravidyoga är ett av de bästa beslut jag gjort. Under gravidyogan fick jag tillgång till verktyg som sedan hjälpte mig under själva förlossningen men även efter. Exempelvis fick vi i gruppen verktyg till olika sätt att andas, vara närvarande, fokusera och se målet. Maria är en professionell, personlig, lyhörd, ödmjuk, och varm yogalärare. Hon delade med sig av erfarenheter och kunskap som gav mig och min partner ett lugn inför förlossningen. Under förlossningen använde jag mig av det jag lärt mig under gravidyogan och det hjälpte mig verkligen."

 

Jennifer

Gravidyoga

Vi gör övningar som ökar både ditt och ditt/dina barns välbefinnande. Om du mår bra så mår också ditt/dina barn bra, av lugn och ro och avslappning får ditt/dina barn bra förutsättningar att utvecklas i sin takt och uppnå hälsa.

Vi praktiserar rörelser, asanas, som kan förebygga och lindra till exempel ryggsmärtor, foglossning, svullna ben och fötter. Vi praktiserar också andningsövningar, meditation och djupavslappningen yoga nidra där ni får slappna av i kroppen, mentalt och emotionellt.

Du kommer att få lära dig övningar som du kan använda under förlossningen så som andning avslappning, mindfullness och ställningar som kan vara bra att variera mellan och som är bra i olika situationer. Du får ett kompendium med alla övningar så att du kan praktisera hemma.

Gravidyoga ges privat, kontakta Maria för mer information

 

 

Workshops

Vi gör övningar som ökar både ditt och ditt/dina barns välbefinnande. Om du mår bra så mår också ditt/dina barn bra, av lugn och ro och avslappning får ditt/dina barn bra förutsättningar att utvecklas i sin takt och uppnå hälsa.

Vi praktiserar rörelser, asanas, som kan förebygga och lindra till exempel ryggsmärtor, foglossning, svullna ben och fötter. Vi praktiserar också andningsövningar, meditation och djupavslappningen yoga nidra där ni får slappna av i kroppen, mentalt och emotionellt.

Du kommer att få lära dig övningar som du kan använda under förlossningen så som andning avslappning, mindfullness och ställningar som kan vara bra att variera mellan och som är bra i olika situationer. Du får ett kompendium med alla övningar så att du kan praktisera hemma.

 

Nataraja Dance & Yoga Space - 2016